Wednesday, May 19, 2010

Menung Sendiri


aku x taw nper aku nak tulis entry nie...eerm..d sbbkan lib mkin lmer mkin bz...newspaper pun x smbt bcer...if bcer pun dok selak2 jer...huhu~~ tdi alang2 tggu mesin basuh abeh berputar..aku bcer paper 2 ari lepas ...dasyat kan guys...hihii...bler la new librarian nak msuk nie..adoyai...nak cuti ker nak makan ker msti susah skit....cm smlm photocopy dr pagi non stop ..5.30 ptg bru la leh dok dgn tenang..dgn buku beterabur cm haram jer..plus der kayu shelve boleh smpai jattuh...aduh...ganas bebenor dorng ni stadi.erm...but its not the main point 4 dis post...bler aku bcer paper tdi...astaghfirullah al azim....zaman sekarang...mcm2 jadi...dr awal thun smpai la skrg..non stop dok kes buang bayi....nie la rentetan dri sambutan merdeka la new year...etc...so,tong tong mmg ngam la 9 bulan utk di lahirkan bayi itu...no wonder la smua nie jdi....erm......bukan apa....sesen duit parents bagi utk besarkan kita bukan la senang utk dpt...erm..now..bler pegang n cari duit sndiri bru la aku phm erti pencarian duit even 1 sen.....parents susah payah membesar kan anak2...anak2 la sbok membesarkan perut (bukan menternak lemak taw)...ehem ehem..x yah tgk jauh la...dgr cerite dri sedara2 yang jauh pun leh wat aku terkejut.....kalau ketelanjuran dah tempuhii...apakata jgn buang bayi tue..tahu x ...bertapa kat luar sana ada pasangan suami isteri yang dah berkawen lama..yg mendambakan utk menimang cahaya mata....tpi rezeki x memihak pda dorang...pada yang terlanjur dan memilih "buang bayi"sebagai jalan penyelesaian masalah..senang2 buangkannya...aku x sealim org laen...msih gile2 lagi...tpi aku rser 1 bnder yg aku nak ckp ....kalau ketelanjuran itu dah satu dosa jgn tmbahkan dosa dgn buang bayi yang x bersalah tue...."berani buat berani tanggung"...x perlu selindung2 dgn parents....mama selalu ckp : naluri mak selalu kuat.......jdi..phm2 la....busuk2 perangai anak tue...kalau dah sedarah sedaging ...x kemana marahnyer tue......artikel yg bru aku bcer nie...psal tanam baby....nper di tnm baby tu?bler tnam baby tu boleh tanam dosa sekali keR?aduh...boleh plak couple tue melakukan proses tanam tue bersama2....apa yang aku bcer sblum di tanam...baby tu still idup lgi...dan bler dah meninggal ada kesan lebam di kepala...aduh....eventhough aku x pnah bercinta...aku taw cinta tu satu yg suci....jgn kotorkan dgn bnder2 yg x ptut...aku rser if kapel2...no need utk serah segalanya..mayb aku silap,sowi la coz aku x der pengalam dlm bercinta nie...bgi aku....banyak bnder yg ptut di jaga...back to the story...yg sgt mengejutkan psangan kapel tue msih sekolah lgi...beh kan SPM dulu dek oi...pastu ko nak kawen trus pun....kawen la...atleast ko bgi la parents ko nangis atas kejayaan ko dlm pljrn bukn nangis atas kejayaan ko masuk balai...uhuhuh...aku doa supaya aku di jauhkan dlm hal2 spti nie...amin.....kiter jump to other topic...mama klo blik dr sekolah msti der cter psal anak2 murid cner....ish...the basic thing la......."cikgu,saya pergi sekolah sbb mak saya suruh pergi,saya malas"---> lebeh kurang cm tue la....ish....klo da dlm ati pun x mo g sekolh..perangai per tah lagi kan....is ish ish...kadang2 aku syukur sgt sbb parents aku still protect n care pasal aku w/pun umur aku dah tahap boleh jdi mak orang...hoohoohoh.....yer la..klo anak2 terbebas sgt...tue yg jdi mcm tue...one more exmple yg aku dtg live dpn mter....time tgh drive...ekin n num pun der skali...top2...one gurl membonceng motor wit bf dier....adoyai....motor kat dpn kiter org...dri dpn...adoyaiiii......atas motor korang layannn~~.....aku harap cerita ceritera ini boleh jdi kan pengajran n iktibar utk sesper dan jugak diri aku....mudah2 an di jauhkan la aku dri bnder2 nie....AMIN


p/s: wah.....ayat aku berbau matang~~~ cewahhh

No comments:

Post a Comment