Sunday, November 24, 2013

Bandung Day 2

D.A.Y. T.W.O

Kami menginap di Serena Hotel.Oklah.Alhamdulillah selesa juga. Bila ke sana....rasanya tempat penginapan jd no 2 kowt...mcm ckgu2 ckp yg penting dpt jln dpt shopping dpt lupa kan kje2 ...n saya sgt sgt setuju...berada disana even 3H4M  buatkan saya dah freekan minda saya untuk bfikir hal2 kje hal2 library....hehehehhehe





a) Tangkuban Parahu

Awal juga kami bergerak ke sana...tangkuban parahu....lokasinya klo x silap lbeh kurang 30KM dari bndr bandung...masyaallah cantiknya ciptaan tuhan....cda d fahamkan kawahnya baru sahaja berhenti aktif sehari seblum kami ke sana....yeah...so kami diizin ke sana...weh...sejuk gila kowt....best sgt2...selain dari tgk kawah itu....upacara shopping adalah masih tetap ada...serious beb...sana blueberry and strawberry sgt fresh murah dan sedap...saya x gemar mkn strawberry sebenarnya tp bila disana...wahhh....segar beb...strawberry sgt sedap.



oh ! gambar saya masih x kelihatan kan kan....wakkakakak.....korang mesti pernah dgr lagu Tegar Aku Yang Dulu Bukan Yang Sekarang kan kan...apa yg tertulis dilirik tue kan jln cerita penyanyi tersebut kan...serious apa kesusahan anak kecil itu sama juga yg d rasa oleh kebanyakan warga di sana....part ni bila cda hayati balik...it makes me cry.....haish...nangis lagi...hehheheh...sedih beb...kita dari malaysia..jln2 habiskan duit...dorang.....kat sana survive utk idup dengan mcm2...tu yg cda bru tgk dlm 3 ari ke sana.....bila d pasar...budak kecil seumur sepupu cda dah menjual ke sana ke sini utk cari sesuap nasi...mcm2 dorang wat....ramai sgt gelandangan kat sana...x mo cite lbeh2 nanti mood nak tulis ilanng....ok proceed to next destinantion

b) Taman Wisata Air Panas Alam

Kat sini...just jln2 tgk keindahan alam...air panas kat sana katanya elok utk faktor kesihatan...guest what....dok sebok snap pic kan...cda x jejak langsung dlm air.,..haish......canner leh x perasan ni....even kat sana lepas tgk2 n dorang semua merasai air panas tu....shopping tetap ada..sana...yg best pisang salai goreng...ok la boleh masuk la...ada je yg borong....kerepek2 pun ada kat sana....



c) Factory Outlets Jalan Dago

Dari Taman Wisata kami ke restoran utk lunch...guest what...sana traffic jem lagi ebat ok...cda stuck dlm bas sahaja sebab trafic jem adalah dlm 3-4 jam...havoc x...next ialah ke Jalan DAgo... Sebenarnya cda x pasti tempat tue apa namanya,,,,ahahhahahah....tp byk factory outlet kat situ..shopping mall mcm kat msia...tp price tetap murah....so,secara terangnya of course la aktivitnya adalah shopping....


seketul je pic saya ngn mama.tu pun muka penat meredah jem...n meredah shopping complex


Oke la...dlm post2 pasal bandung ni cda cter ckit2 jer....yg lain2 saya jemput untuk anda menjenguk ke album FB saya ya....

Link Photo Album : Sila Klik Di Sini

Salam :)

No comments:

Post a Comment