Sunday, December 12, 2010

Library ni tinggi ~~

Askum....hallu...as usual lah kan..tjuk post msti x der mengene...hahhahah.today is monday blues....liat dowh....x per dah nak abes tahun nie...stdnt x ramai....lib tnggi melangit.....x ramai stdnt nak naek....hihiihih....by the way...last weekend...pgi2 aku dah fly ke bkt raja ...menterapikan diri dengan tgk movie ...tgv kat bkt raja dah renovate...seat die pun dah bru...aku la org ke 4 membeli tket....awal gle....n cternyer adalah rapunzel...cter budak2 dowh....dlm hall pun family je....hall x penuh sgt...aku siap tukar2 seat siap bersila-silaan di kapel seatnnye.....

aku dah breaking my fear....uoolssz......aku g donate darah kat ole2 sec 18.aku taw ramai dah pernah donate darah....tpi aku bru 1st time nie..dlu mser der kempen kat tmpt kjer...btul2 dpn lib...aku x join...bler smlm x taw nak wat per.....g ole2...der kempen blood donation....ntah angin mane ntah yg berdamping ngn aku....trus aku reg....woh~~...fyi, aku sgt tkut darah wooo...dats y la cter2 nak jdi forensik terkubur begitu sje....hahhahahah....dlu mser sek men.....der mggu sains...aku ingt lagi...my best fwen; rai...dier jdi mcm doc yg menentukan darah...n me....AB type......

nie der ckit fact pasal darah AB...mengikut kajian yg pernah d jlankan..peratusan orang ber - Golongan Darah AB adalah hanya 4 % dari seluruh penduduk dunia.. Individu dengan golongan darah AB memiliki sel darah merah dengan antigen A dan B serta tidak menghasilkan antibodi terhadap antigen A maupun B. Sehingga, orang dengan golongan darah AB-positif dapat menerima darah dari orang dengan golongan darah ABO apapun dan disebut resipien universal. Namun, orang dengan golongan darah AB-positif tidak dapat mendermakan darah kecuali pada sesama AB-positif.

Bak kter kakak yg jger kaunter darah tue " haaa...adek u darah AB....most wanted!" hahahhaha....aku senyum sudah...mbik...klo ko nak sedut lemak pun aku setuju gler....1st step adalh reg..isi form , tnyer berat (tang nie aku suke kat mamat jge section nie...bkn sbb dier encem tpi dier menghormati kesesentifian aku...yer r...bab berat nie aku sensitif ckit...klo nak wat gurau...yes aku buleh terima, tpi bak kate band gersang "masih aku terasa"...lame2 buleh sentap gak dowh....back to da stori..x byk cter siap tnye " berat berapa?" ...time tue aku tgk je mesin penimbang dgn gelak2.....pastu mamat tue ckp " sebut jer brapa....x yah timbang2"....ko bgus la dude~~ next pit stop adalah blood pressure....LULUS...then trus dpt mini bius...n cucuk...nurse tue taw aku takut...sgt pndai bermain psychology....sembang2 ngn nurse ...top2 dah cucuk...tpi b4 tue 3 kali aku tukar position....lengan kiri ( nurse x dpt detect urat)...tukar ke kanan (dpt...siap dpt cucuk...top2...cancel..sbb darah aku katanya cepat beku.....ice berg ker)....hohooh....n lastly kiri.....alhamdulillah......smbil darah tue mengalir....aku layan free movie kat kdai cd depan dengan tempt derma darah tue...n 4 sure next time aku nak donate lgi~~ jom kengkawan!

[ darah aku yg bawah sekali..... ]

[ organized by HTAR]



do not 4get..paw...happy bday....combine kan cupcake nie dgn cupcake bday ekin ari tue......jimat kos..haaa...x caye click link nie [besday ekin] .tapi..hahhaha..ko x dpt mkn...tgk jer...aku dah msuk perut....wakakkaka (gelak smpai lebam)..btw, yg membaca jgn ada membuat sebarang spikulasi ya.....


haa....brilliant x idea aku....nie klo bday hanun n habib pun buleh....nama der sekali..so, wat hanun n abib.....eppy bday in advance....wakakkakakak~~~..jimat2....ok guys...maw start catalog buku baru...nanti klo dah penat....saya smbung dgn post baru....pasal lib bru...hoohohoh....oleh itu.....da da di di du du~~





No comments:

Post a Comment