Thursday, January 6, 2011

oliday 2010

Askum....hye uools...lme rsernyer x berblog....actually post nie agak outdated ckit...18 december yg lalu...beroliday ngn keluarga terchenta kat pangkor n lumut.....hihiihih....great~~ mama n abah dah msuk 3 mggu berturut2 ke pangkor....tue yg plan nak ke sane gak....nie kali ke 2.....dlu 1st time g mser perkhemahan pengawas....form 1.....hahahhahha....zaman2 x pegang duit sndiri..g sner khemah semata2...compare skrg ...zaman da bkerja...da pegang duit sndiri...shopping pun kner byr sndiri la...hahahhaha...menginap kat otel valley ...per nama penuh dier...hahahhaha...ok la....1 mlm jer...smpai ke sane ..trus g naek feri...aku bajet feri cam kat lgkawi ..yg ramai org tue....tpi nie baru ....ala2 feri persendirian...tpi bukan la feri mewah2 cam dlm tibi..x mampu beb...hoohoho

naek feri aku gayat ckit...time g bajet nak bertitanic atas kapal tue....tpi ujan la pulak kan.....mser g dlm feri tue der dlm 10 org je...yg plg besh mser blik.....family aku jer dlm tue....hohoohohoh....smpai kat jeti trus g ambush kdai2 sebenier.....pada yg dpt....dpt la....x dpt sowi yer.....time tue tgh bulan..agak sengkek skit...

smpai pangkor....van pink nie la kter org naek....semua van warna pink kowt....hahhahahha....selut gak kat uncle apek dreba nie...dah la keding...leh dier gagahkan diri bwk van ...keliling pulau utk bwk kami smua yg agak kiut n miut nie...uncle nie jdi cam tourist guide utk kite org.....byk knowledge d share bersama2....1 bnder yg aku terkezut ckit kan...jap...nak say ...OPOCOT.....hahhahah...terkexut bile uncle ckp kat pulau tue der hotel yg boleh mencecah 10k pe night....wat the elephant~ wakakkakaka....giler r....x msuk lagi otel yg mmg x allow sesape msuk ...even ke lobi utk jmper rceptionist....klo nak dri parking kner byr about berapa K ntah utk tembus ke lobi....then adalah phase seterusnye....gile kan....bgi aku gile r...hohooh

bkn feri/bot tue yg kami naek...kopak ayah aku klo anak2 dier berdemand nak naek bnder tue...hahahahha.....

saya mama along

time nie mmg aku gayat ooo.....seyes....tpi x der smpai mabuk laut....dats y aku paut kat along...x per klo jtuh ckit time tue...adek aku der....hohohoohoh~~


cantek view kat pangkor nie......if duit byk nak jer dok ctue...tenang ckit kowt idup...x der jem .....pagi2 x yah la jem kat fdaral...selalu dlm keter aku nyanyi soghang2...karok soghang...klo x ...maw aku leh belanggar ngn keter laen...almaklum la ..jujur la.....aku pepgi dlm keter ngantok woooo.....spposely tdo time ....hahahha..bile la aku nak berubah nie...n waktu blik dri kjer pun jem...even balik dri clax kul8 or 9 mlm...fdral x mustahil jem...OMG


yg nie family pic kat taman paya bakau...huhuuhuh...taman monyet.....mser perkhemahan dlu smpt g ctu...dlu x der perasaan sgt...hati kering....siap leh jln selamber jer kat taman tue...skrg ko jgn hrap la aku cam gitu lgi...monyet beb....takut aku...oppps..bukan aku penakut...tpi sedikit segan...ahhahahha~~~

bab2 nie mmg aku lemah ...dats y aku kat belakang...hahahhaha

nie b4 blik...sempat agi aku bprangai cam apa ntah kat monumen tue.....tibe2 aku cam der idea...nak organize trip ke ctu.....rindu nak mengorganize trip cam dulu...ngn kengkawan.....hey.. i miss a lot my Malacca memory with B06A...


nie sotong n udang goreng tepung...terbaek wokk....mkn cam mkn popcorn jer...walawe....da name pun pulau msti la kaya dgn hasil laut...dats y kefresh2an udang n sotong tue dpt dirasai....dah bukan cair di mulut jer...cair d perut jugak...hahahhaha..buleh? wakkakakak~~~

okey la maw adios dulu...jap g nk smbung 1 post lgi ...klo aku rjin..assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment